Niende utfordring: Crossfit

Grunnen til at jeg valgte dette som utfordring er:

1. Jeg er lite glad i styrketrening og har satt et stempel på crossfit som noe jeg ikke liker. Uten å ha prøvd

2. Jeg vet ikke om jeg har riktig teknikk når det kommer til styrketrening så jeg har ikke turt å prøve skikkelig, redd for å se dum ut.

3. Jeg er redd for å bli så sliten at jeg kaster opp, derfor gir jeg heller ikke alt når jeg trener. Og det jeg har sett av crossfit ser veldig slitsomt ut.

Så, da var det bare å bryte opp med alle disse forestillingene og hindringene jeg har laget for meg selv! An excuse is no use when you wanna reach your goals!

Hva fikk jeg ut av dette?

1. Jeg lærte riktig teknikk for å ta markløft.

2. Jeg hadde lyst til å ta lettere vekter underveis i treningen, men holdt meg til det jeg startet med for å utfordre tankesettet mitt.

3. Fant ut at crossfit faktisk ikke er så gøy, men var ikke så ille som jeg hadde tenkt.

Jeg kommer til å prøve crossfit flere ganger for å gi det et skikkelig forsøk. Den ene grunnen er for å integrere god teknikk på styrketreningen når jeg først er i gang. For det andre synes jeg det er ugreit å bedømme noe utifra å ha prøvd en gang.

Svært få ting blir som vi har forestilt oss det. Om det er en samtale vi skal ta som vi gruer oss til, en presentasjon vi skal holde, en ny ting vi skal prøve, det meste er verre i hodet enn i virkeligheten. Det er hjernen sin måte å beskytte oss fra fysisk og psykisk ubehag. Vi er vanedyr som liker å holde oss inne i komfortsonen. For å utvikle oss og nå mål må vi jobbe med mønstrene våres slik at vi ikke blir fanget i den. Derfor utfordrer jeg deg til å se på hvilke fordommer du har til noe du ikke har prøvd, og faktisk prøve det. Kan jo hende du lærer noe nytt og noe om deg selv?

Hva kan du utfordre deg selv på som du tenker ikke er noe for deg?